Norway day two
14 juni 2024 - Jørpeland, Noorwegen
Oppassen dat het niet eentonig wordt, maar deze morgen alweer vertrokken in blakende zon. Gelukkig voorspellen ze morgenvroeg motregen tijdens de trip naar Bergen (niet te verwarren met Mons). Terwijl we gisteren vooral gegast hebben, werd er vandaag eerder gecruised. Bij momenten had ik het gevoel dat ik middenin een natuurdocumentaire zat te rijden. Adembenemende vergezichten in letterlijk en figuurlijk stijgende lijn. Op het hoogste punt reden we middenin de sneeuw. Uiteraard moest er een fotoshoot gemaakt worden met het achterwiel van de motoren in de sneeuw.
Eens het hoogste punt bereikt via talloze slingerbochten konden we eindelijk aan de afdaling beginnen via de haarspeldbochten. Na de eerste 30 moesten we een lange tunnel in, met amper plaats voor een camionette. Nooit gezien, maar halverwege de tunnel zit er ook een haarspeldbocht. 😦 . Beneden aangekomen, is er een ferry dienst om de terugtocht via het Ortevatn meer aan te vangen. We schuiven aan en net voor onze neus ... volzet. Dan maar al die speldjes in tegenovergestelde richting omhoogwaarts gedaan. Best pittig. Maar onderweg weinig of geen verkeer. De enige obstakels af en toe onderweg, waren schapen en geiten , die ad random kriskras bezit namen van de weg. Wel schattig, zo'n schapen. Deed me verlangen naar een lekker, mals lamskroontje deze avond. Niet dus.
Nog efkes gepalaverd met mijn roommate Jo over de Belgische politiek en daarna het licht uit. Op naar day three.

We zijn hier stilletjes aan jaloers aan t worden op uw avontuur.. je verhalen spreken tot onze verbeelding!
En wat een mooie foto's!
Wij hebben de eerste match gezien.. Tja, als je trouwt met ne Portugese voetbalfanaat 😅
Veel plezier! 💜😘
Veel plezier en voorzichtig in de speldjes een slippertje is vlug gemaakt.
Amai die bochtjes waren niks voor mij geweest, hahaha
Maar genieten maar weeral, idd een beetje foto's waar het kriebelt om op reis te vertrekken hé!
XX