Norge dag åtte

20 juni 2024 - Lom, Noorwegen

Trondheim, een bruisende culturele stad, die me ooit nog terug zal zien. We waren er wel een dag te vroeg. Deze avond treed Beth Hart hier op recht tegenover ons hotel, waar zij gisteren toegekomen is. Maar madam is op haar kamer gebleven, vermoed ik. Om zo snel mogelijk uit de drukte van de stad en omstreken te zijn, namen we snel-weg E6 richting Oslo. Na 35 km verlieten we de drukte en draaiden de eerste kronkelweg in richting fjorden. De landschappen waren in het begin vergelijkbaar met gisteren, maar veranderden naargelang de km's vorderden. Terwijl we weer steil klimmende wegen hadden, reden we langs diepe groene valleien vol rode huisjes, geflankeerd door bosgroene bergen. Eens boven werden we overvallen door temperaturen die aanvoelden als 3°C. Onderweg gestopt aan een grote berghut, waar je blijkbaar iets kon eten. We kwamen binnen en de zaak was halfgevuld door de plaatselijke OKRA. We voelden ons als aapjes in de zoo, zoveel bekijks hadden. Wij waren duidelijk hun highlight of the day en kregen koffie a volonté. Eens boven op het plateau ter hoogte van de besneeuwde bergtoppen werden we getrakteerd op een 50 km lande windtunnel. De wind rukte aan het stuur zonder ophouden. Maar madam le Duc liet zich niet uit haar lood slaan en bleef netjes meanderen rond haar lijn. Ik daarentegen flapperde van links naar rechts omwille van mijn oversized regenjas. Eens terug in de bewoonde wereld hebben we de plaatselijke pizzaboer overmeesterd. Het vervolg van de rit was weer genieten van eindeloze landschappen met mooi lichtspel op de bergen door de zon.

Er waren geen fotostops vandaag met onze groep, dus post ik foto's van andere motards. 

Ik mis hem wel heel erg op deze reis.

Foto’s

3 Reacties

  1. Line:
    20 juni 2024
    Het is wel een echt sprookje waar jullie doorrijden.. amai.. dat houten huisje, daar teken ik direct voor!
    Geniet ervan. En vokke, Daniel had dit heel graag met je gedeeld. <3
    En omdat hij zoveel in je gedachten zit, is hij er toch een beetje bij, nietwaar?
    kusje x
  2. Madgy:
    21 juni 2024
    Elke morgend kijk ik uit naar je verslag, hoe leuk geschreven, ik geniet echt mee en ik lees tussen de regels dat je geniet maar dat er een gemis is. Maar ik ben er van overtuigd dat Daniel achterop zit en mee geniet van elk moment xxx
  3. Joke:
    21 juni 2024
    Ja Sis, ik lees jouw verslagen ook heel graag ! En de foto's zijn ook een bewijs van de woeste en prachtige natuur.
    Sjans dat de niet van de motto zijt 'geflapperd', haha
    En deze trip zonder de voorzitter, zijt er maar zeker van dat hij mee op jouw schouder zit, mee te genieten van al dit schoons! En ik kan er echt wel inkomen dat ge hem enorm mist...
    Maak er eens te meer een super mooie herinnering van.
    Ik kijk ook weer uit naar het volgende XX